Táto stránka využíva cookies
Prehliadaním webu vyjadrujete súhlas s ich používaním. Viac informácií.
Banner stránky

Správa pre klientov ŠP - nové VP ŠP, cenník a Usmernenie 3/2025

Vážený klient,
dovoľujeme si Vás informovať, že na webovej stránke Štátnej pokladnice www.pokladnica.sk boli dňa 03.10.2025 zverejnené Všeobecné podmienky Štátnej pokladnice pre vedenie účtov klientov, poskytovanie platobných služieb a zúčtovanie platobných operácií na týchto účtoch (ďalej „VP ŠP“), ktoré budú účinné od 09. októbra 2025.
Vydanie nových VP ŠP súvisí predovšetkým so zavedením odosielanie okamžitých platobných operácií v Štátnej pokladnici,  úpravou lehôt pre zadávanie SEPA platieb, SEPA platieb s označením súrna a prioritných platieb a so zavedením platobnej služby Overenie príjemcu platobnej operácie. Zmeny nájdete najmä v časti B.2.1 a B.2.3. VP ŠP.
V tejto súvislosti dochádza aj k úprave a vydaniu novej Špecifikácie úhrady nákladov za vykonanie služieb a platobných operácií s účinnosťou od 09.10.2025, ktorá je zverejnená na webe Štátnej pokladnice v rubrike Cenník a úrokové sadzby.
Zároveň si Vám dovoľujeme oznámiť, že Štátna pokladnica vydala dňa 03.10.2025 Usmernenie č. 3/2025, ktoré sa týka vykonávania prevodov do a zo zahraničia. Nové usmernenie je zverejnené na webovej stránke Štátnej pokladnice www.pokladnica.sk a je účinné dňom 09.10.2025.
V tomto smere si dovoľujeme upriamiť pozornosť na časť 1. odsek 7) Ďalšie povinné náležitosti, zmeny v  písmene b) – i), doplnené písmeno j).
Zmena v platobnej inštrukcii pre SEPA – doplnený pojem SEPA SCT/SEPA inst, *Názov príjemcu** – **oficiálny názov klienta v systéme ŠP, max. 140 znakov.
Zmena v platobnej inštrukcii pre TARGET a SWIFT – doplnené: *Názov klienta/účtu príjemcu**  –** oficiálny názov klienta v systéme ŠP, max. 140 znakov.

Dokumentácia:
Usmernenie SP 32025 zo dna 03.10.2025.pdf

  • október
    2025
  • po
  • ut
  • st
  • št
  • pi
  • so
  • ne
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31

Podpora užívateľom - Helpdesk: Po-Pi: 8.00-14:00 hod.

Technické problémy:
Mgr. Jozef Baňas, Ing. Agnesa Čechová
E-mail: helpdesk@unsk.sk
Telefón: 037/ 692 29 56

Administrácia účtov, členov, zmlúv, žiadosti na zmeny, opravy:
Michaela Andrašíková
E-mail: michaela.andrasikova@unsk.sk
Telefón: 037/ 692 29 33

Opravy chybne zadaných platieb:
Andrea Šišková
E-mail: andrea.siskova@unsk.sk 
Telefón: 037/ 692 29 90

Keď potrebujete technickú pomoc s pripojením do Datacentra, stiahnite si a spustite program TeamViewer 15, potom volajte helpdesk 037/692 29 56.